Nieuw Vlaams Lied

8.3.06

Haal de mosselen ook eens uit de pan

Ik wist niet of ik je zover zou krijgen
Wat was er toch gaande
Zelfs na enkele vrolijke maanden
Kon ik je niet aan mijn degen rijgen

Wat ik ook zei, wat ik ook deed
Hoezeer ik hoopte dat jij beet
Jij bleef gesloten
Als dode mossels op gezonken boten
Al bleef ik op jou hopen
Je kraakte, maar je ging maar niet open

Te weinig kruiden, te weinig specerij
Jij vond het leven niet pikant
Het maakte je niet blij
Ik stond te watertanden
bij jouw opvallende curves
Tot Herwig van Hove me zei:
een goede kok moet durven durven

Grijp het leven bij de lurven
Grijp het leven bij de kraag
Wees direct, wees niet te vaag
Wees gezellig, bederf niet de spijs
Als het eten goed smaakt
is de kans groot dat je samen ver geraakt

Dus dacht ik: haal die mosselen eens uit die pan
Steeds weer op het vuur, steeds weer die sterke drang
Haal die mosselen ook eens uit die pan
Je zal zien, baby, wat ik ervan kan
Ik zal swingen uit de pan

Gemaakt voor elkaar, als mosselen en bier
Die samen in de maag zwemmen
Dat ik dat ooit mocht hebben
een kaleidoscoop van plezier

Niet langer gestrand
Dat was wel plezant
ik was geen mossel maar een kapitein
Jouw kajuit mocht er echt wel zijn

En ik dacht: haal die mosselen eens uit die pan
Steeds weer op het vuur, steeds weer die sterke drang
Haal die mosselen ook eens uit die pan
Je ziet, baby, wat ik ervan kan
Ik swing voor jou uit de pan

Maar jij voelde niet langer de lokroep van de zee
Alleen op reis, jij wilde niet mee
Ik dacht steeds weer aan hoe jij smaakte
als toen trappistenschuim voor 't eerst mijn lippen
raakte

Ik liep alleen langs het strand
En las intriest een Vlaamse krant
Ik was verveeld, heel stierlijk
Die leegte naast mij, die vond ik niet sierlijk

Maar toen verscheen jij aan mij als Venus uit de zee
Jouw borsten dreven op en neer
De golven gingen wild te keer
Ik dacht: hoezee, hoezee!

(Op nonchalante gesproken toon:)
Als een mossel, uitdagend smakelijk
Met borstenhouders vol schelpen
Met zeewier als een slinger om je haar
Ik vond het heel vermakelijk
Ik werd nog meer verzot op zeevruchten
Ik kon het niet verhelpen
Ik zat erbij te zuchten
Van genot, zowaar

Ik dacht opnieuw: haal die mosselen eens uit die pan
Steeds weer op het vuur, steeds weer die sterke drang
Haal die mosselen ook eens uit die pan
Je ziet, baby, wat ik ervan kan
Ik swing voor jou uit de pan

Ik voelde de zon branden in mijn haar
Helaas, was dit visioen maar waar
Maar ik bleef op mijn honger zitten
Zonder mosselen, zonder jou, lag ik op het strand te
pitten

Onvoldaan en bedroefd kwam ik terug naar je toe
Hopeloos in de knoop, ik wilde iets doen, maar hoe
Toen dacht ik aan de wijze les van de kok
Doe de mosselen niet in een pan, maar in een wok

Haal die mosselen eens uit die pan
Steeds weer op het vuur, steeds weer die sterke drang
Haal die mosselen maar eens uit die pan
Je zal zien, baby, wat ik ervan kan
Ik zal swingen uit de pan. (2x)

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!