Nieuw Vlaams Lied

9.3.06

Anneliesje

Jij bent het licht in mijn ogen
Kon je dit nu maar geloven
Maar iedere keer ik bij je bent
Kijk je steeds naar die andere vent

Refrein:
Anneliesje,
kom terug of ik verlies je
Annelies, please,
kom bij mij, mij, mij

Toen we samen die reis maakten
En het land niet uit geraakten
Hebben we het toch fijn gehad,
Op de achterbank van onze Fiat

Refrein

Jij lijkt steeds minder interesse te tonen
Waar is de tijd dat we ons samen verschoonden
De Fiat is intussen ook al verkocht
En mijn pasta al dente heb je al lang niet meer gemocht

Bridge:
En dan maar te denken dat ik mijn wimpers epileerde voor jou
Dat ik leerde om mijn broek te plooien in een vouw
Een dankwoord heb ik nooit gekregen
Maar om een pijpje zat je toch nooit verlegen, aah, mijn beste vriendin

Het is allicht gedaan
Het is tijd om verder te gaan
Waarheen, mijn liefste schat, waarheen,
naar dat feest ga ik liever niet alleen

Nu heb ik enkel nog je foto
Die heb ik wel laten vergroten
om met een dartspen in te prikken
Ach, ik heb ook nooit kunnen mikken

Refrein x 2

Het leven trekt zich eindeloos voor
om het te laten rijmen word ik nog carnivoor
Maar hetgeen dat jij hebt gemist
Ach baby, als je dat maar wist,

(fluisterend, na een korte stilte)
Ik weet het zelf niet...

Refrein