Nieuw Vlaams Lied

9.3.06

Kerstballen

Jij zond mij kerstballen voor Pasen
Dat deed mij zeer sterk verbazen
Waar dien ik deze nou te hangen
In deze periode mag je geen konijnen vangen

Is dit jouw idee van een grap
(doewa-doewa-doewa)
Ik ben niet zeker of ik ze snap
(doewa-doewa-doewa)
Die kerstballen kunnen niet meer dienen
Of is dit symbolisch? Wie zal het zingen?

Refrein (met koor):

Jij stuurde mij kerstballen met Pasen
Drie rode, twee gele en een paarse
De reden waarom, ze ontgaat me,
Of was het de dag dat je verjaarde

Ik weet, ik ging toen in de fout
Rode wijn met vis, het liet me koud
Net zoals vele andere zaken
wist ik niet dat ze je zo raakten

Mijn liefste ik besef, ik was mis
Die Chateauneuf was inderdaad niet meer zo fris
Terwijl jij aan andere dingen dacht
Dacht ik hé fijn, de Pomerol smaakt toch lekker zacht

Refrein

Mijn schat, kan je het mij ooit vergeven
Nee niet met arsenic, doe me niet beven
De aandacht die jou eigenlijk toekwam
Schonk ik aan Waterschei Thor en Detective Van Zwam

Daarom stuurde jij me kerstballen met Pasen
Om mij te tonen dat ik te laat was
Kerstballen met Pasen, oh my darling
Nooit vergeet ik nog een verjaring

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!