Nieuw Vlaams Lied

9.3.06

Zwoel zomerlied

Het was een warme dinsdag
Nee, allicht was het een woensdag
We gleden door de bochten in mijn wagen, een decapotable
De zomerse wind waaide door onze haren

Een doorkijkshirt was jouw enige kledij
Het was fijn, en ik zag me hogen toppen scheren
Die Philishave was echter thuis gebleven
Maar ach, we bleven toch maar even

De spotlight scheen me in mijn ogen
Toch wist ik dat jij naar mij keek
Terwijl ik de dans trachtte te ontwijken
Wist ik, het is jij die mij leven verblijdde

Toen ik de zon zo zag schijnen
Dacht ik, de zomer is in het land
De wolken die verdwijnen
Zodadelijk liggen we monokini op het strand

Refrein:
De zomer is toch zo warm
Zo zwoel, zo plakkerig, constant brandalarm
De zomer laat iedereen blijven plakken
Om maar te zwijgen van pinten pakken

Een frisco, een softijs, het bleef duren
Jij at en ik bleef maar gluren
Er waren veel heuvels in de duinen
Veel hoge bomen, maar weinig pruimen

Eindelijk was mijn tijd aangebroken
Mijn nieuwe swimsuit kon ik dan toch tonen
De gewelven werden mooi uitgelijnd
En jij, jij was er ook

Refrein

De zonnebrandolie smeerde zich vrolijk uit op je rug
Een streep hier en daar, onwaarschijnlijk snel
Die blik in mijn ogen, zo warm, leek me
Bleek het uiteindelijk haat, vergeef me

Ik ging, zoals altijd, zwemmen
Een duik hier en een salto ginder
Dolgelukkig kroop ik uit het water
Maar die gast aan je zijde gaf ik wel onmiddellijk een optater

Je verloor me door je passie
Al die lichamen werden voor jou een obsessie
Een spierbundel hier en een gewervelde kuit daar
Maar mijn tarzan uiterlijk liet jouw echter koud

Niet getreurd mijn liefste, het is je gegeven
Een Cola light bracht me weer op mijn even
Mijn decapotable blijft immers van mij
En in mijn swimsuit voel ik me blij

Refrein (x2)

Een lied van BZN op mijn radio
Jan Keyser die zingt, Mon Amour
Ach al die zomerhits
Maar intussen knijp ik die zonder naam lekker in de bips

De zomer, de zomer, de zomer,
Alvast beter als De Winter
Zelden zie ik het als hem zo zwart
Maar ja, op mijn fiets rijd ik tweemaal zo hard

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!