Nieuw Vlaams Lied

17.3.06

Bogota was ideaal

Nooit zal ik begrijpen waarom
Nooit zal mijn verstand dit kunnen vatten
Waarom haar keuze hierop viel
Waarom ze deze keuze maakte

Naar Caracas wilde ze gaan
Want daar zou haar geliefde zijn
Al mijn argumenten ten spijt,
Kreeg ik aan haar die dure Bogota-tickets niet kwijt

Nee, ik verzin geen liedjes over Lambik,
Over de Grasmobiel en de Zilveren Giraf spreek ik niet
Maar naar Bogota, samen met haar
Dat was een droom, een ideaal

Sindsdien dwaal ik door het leven
Zoek ik naar enige zin in het bestaan
Maar steeds opnieuw dezelfde vaststelling
Ik zit in Bogota aan de coke en niet aan haar

En toch was Bogota ideaal
Een puik idee, een prachtig gebaar
Tropische hitte en een tikske sensatie
Nodige mij uit voor een topprestatie

Maar
Naar Caracas wilde zij gaan
En dus liet zij mij zonder meer staan
Geen pardon, geen excuses
Alleen ik, samen met al mijn illusies
In Bogota

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!