Nieuw Vlaams Lied

10.3.06

Een kaartje van Saartje

Ik kreeg een kaartje
Van Saartje

Ik zit hier
Heel alleen in Parijs
Was jij maar hier
Mijn lieve haantje
Dan was het vast
Een heel andere reis

Toen kwam ze terug
Mijn lieve Saartje
Ze zei: die Fransen
Met hun baardjes
Dat prikkelt zo
Op mijn kin
Dan liever jij
Mijn gladgeschoren vriend

Ze bleef niet lang
Mijn Saartje
Na een tijdje kreeg ik een bericht
Op het antwoordapparaat
Ze zei: ik zal je niet vergeten
Dat mag je heus weten
Maar ik heb het hier
Nu wel gezien
Vaarwel mijn vriend

Ze zocht haar geluk
In andere oorden
Maar geen een die haar kon bekoren

Toen kreeg ik weer een kaartje
Van Saartje

Ze schreef: ik zit hier
Heel alleen in Istamboel
Het is hier maar een doeie bool
Was jij maar hier
Mijn lieve Turk
Om mij te zien
In mijn zomerjurk.

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!