Nieuw Vlaams Lied

10.3.06

Opperhoofd

Meisje uit Seattle
Breng me je naar je stad
Omringd door hoge bergen
Een baai en ook een meer
Al mag het alles van me vergen
Ik zal je liefhebben keer op keer

Meisje uit Seattle
Wees mijn opperhoofd
Meisje uit Seattle
Wees mijn opperhoofd

Zolang jij me niet zal scalperen
Doe ik alles wat jij mij vraagt.
Maar zit mij in mijn veren
Want anders zal ik nooit leren
Wat jou echt behaagt.

Meisje uit Seattle
Jij bent mijn opperhoofd
Meisje uit Seattle
Jij bent mijn opperhoofd

Hier ben ik nu in jouw land
Waar ooit indianen woonden
Heeft Bill Gates de overhand
Asfalt en cement bedekken
De schoonheid van het land

(Met zware stem gesproken:)
There was a time when our people covered the land
as the waves of a wind-ruffled sea
cover its shell-paved floor,
but that time long since passed away
with the greatness of tribes
that are now but a mournful memory.

Meisje uit Seattle
Jij was mijn opperhoofd
Meisje uit Seattle
Jij was mijn opperhoofd

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!