Nieuw Vlaams Lied

10.3.06

De belle van Butsel

Gazelle, de belle van Butsel
Gazelle, die de jongens stom deed doen staan
Gazelle, de belle van Butsel
Die mijn hoofd op hol deed doen slaan.

Gazelle die heette eigenlijk Marije,
Maar omdat ze zo goed kon vrijen
En lenig en lieflijk was
Noemde men haar Gazelle
Ze voelde zich thuis in halflang gras.

Gazelle, de belle van Butsel
Gazelle, die de jongens stom deed doen staan
Gazelle, de belle van Butsel
Die mijn hoofd op hol deed doen slaan.

Ik zag Gazelle voor het eerst
Op een feest
Waar ik naartoe was geweest
Zij was alles wat mijn hart begeerde
Zij was voer voor mijn wild beest.

Ik sprak haar aan:

Lieve Gazelle,
Waar was jij toen ik eenzaam was,
Jij moet mij dat toch eens vertellen,
Lieve Gazelle,
Dat geeft toch geen pas.

Gazelle, de belle van Butsel
Gazelle, die de jongens stom deed doen staan
Gazelle, de belle van Butsel
Die mijn hoofd op hol deed doen slaan.

Zij sprak mij koel aan
En zei heel bedaard
Jij bent niets voor mij
Jij bent mij niets waard!

Ze draaide zich om
En stapte toen weg
Ik stond daar zo dom,
Het was brute pech.

Gazelle, de belle van Butsel
Gazelle, die de jongens stom deed doen staan
Gazelle, de belle van Butsel
Die mijn hoofd op hol deed doen slaan.

Vele jaren zijn vergaan
Sinds dat fatale feest
Ze zag me toen niet staan
Ze behandelde me als een beest.

Maar gisteren laat
Toen stond ze voor mij
Ze leek heel erg kwaad
Ze keek niet blij.

Ze zei:
Waar was jij toen ik eenzaam was,
Jij stoere vent
die ik nooit echt heb gekend

Lieve Gazelle,
Laat me jou vertellen
Dat je vroeger een belle was.
Je deed de jongens stom doen staan,
En mijn hoofd op hol doen slaan.

Maar als ik je nu zie, ma môme,
Zijn je beste jaren allang voorbij
Nu moet je niet meer afkomen,
Kom niet meer smeken bij mij!

Gazelle, de belle van Butsel
Gazelle, die de jongens stom deed doen staan
Gazelle, de belle van Butsel

Haar schoonheid is lang vergaan (2x)

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!