Nieuw Vlaams Lied

9.3.06

Hik en boenk

Op de dansvloer was ik op mijn best.
Een twist, een jive, en een rock, jaja, dat lag mij best.
Maar toen je naast mij begon te bewegen.
Steigerde mijn lichaam, daar kon ik niet tegen

Hik en Boenk (3x)

Ik zag een plasje op de grond, het leek wel dauw
Ik dacht: is dat van een flesje spa blauw?
Maar je smolt voor mij weg als sneeuw
In de zon, en vloog weg als een witte meeuw

Maar meeuwen sterven staande.
Als een dokwerker in de haven gingen mijn schouders hangen.
Steeds is er in deze bar iets gaande.
En in een mum had ik weer iets anders hangen

Hik en Boenk (3x)

Rick Van Slijcke baadt soms in het zweet
Maar het is door angst voor jou dat ik beef
Hete dame, als je maar weet
Dat ik enkel voor jouw mooie ogen leef

Het lot was mij gunstig gezind
Jij begon met mij te dansen
Te lachen en te zwanzen
Waar had ik dat verdiend?

Veelbelovend begon het vocht te stromen
Dat je dat nog mocht tegenkomen
Je zei in choque: wat is dat?
Ik zei: geen melk voor jouw kat!

Hik en Boenk (3x)

Als een volleerde Jaak Pijpen
Gok ik altijd op het verkeerde paard
Jouw liefde is als een plaat die begint te lijpen
Door jou speel ik altijd de verkeerde kaart

Is het waar wat ik hoorde?
Dat een andere man je bekoorde?
Dat je nu een anders mannelijkheid meet?
Dat nu een ander baadt in jouw zweet?

Bij vlagen weet ik niet meer waar ik ben
Zelfs jouw naam die ik niet meer ken
Zelfs mijn hart dat ik niet meer hoor slaan
Door jou ben ik met het leven niet meer begaan

Hik en Boenk (3x)

Ik strompelde weg, langs het koude strand.
Geen blik meer van jou, enkel het mulle zand.
De oceaan wandelde ik uitdagend tegemoet.
Maar een laatste pint, dat had ik eigenlijk nog tegoed

Dus ik liep terug naar die bar
Waar al het leven uit mij werd gewrongen
Daar speel ik weer de dwaze nar
Terwijl mijn liefdesleed wordt bezongen

Hik en Boenk (6x)

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!