Nieuw Vlaams Lied

23.3.06

Bescheidenheid

Bescheidenheid
Bescheidenheid
Daarin ben ik de beste
Altijd heel nederig
Spreek ik met zachte stem
Bescheidenheid
Bescheidenheid
Bescheidenheid

Ik begrijp niet dat toen jij mij voor ‘t eerst ontmoette
Jij niet zag dat ik de mooiste was
Zag jij niet mijn kwaliteiten?
Ik was toch de eerste van de klas

Ik was sterk, daarom moest ik niet slim zijn
Maar toch was ik de slimste van de hoop
Liep jij rond met oogkleppen?
Zag jij niet hoe elegant ik loop?

Bescheidenheid
Bescheidenheid
Dat moest jij van mij nog leren
Wees altijd nederig
En spreek met zachte stem
Bescheidenheid
Bescheidenheid
Bescheidenheid

Toen kwam het dan
Het plotse inzicht
Je begreep hoe goed ik wel was
Je was blij dat jij aan mijn arm mocht lopen
Je was toen nog een onnozel wicht

Zo ben je niet lang gebleven
Je begrijpt het nu
Van de mosterd en Abraham
Je begon heel erg hard te zwijmelen
Dit was nu een echte man

Bescheidenheid
Bescheidenheid
Dat heb jij van mij geleerd
Altijd nederig zijn
Spreek mij aan met zachte stem
Bescheidenheid
Bescheidenheid
Bescheidenheid

Nu sta je weer alleen op de wereld
Je begrijpt niet waarom ik jou verliet
Zo’n man die vind je nergens anders
Dat is jouw onblusbaar verdriet

Maar er zijn nog heel wat vrouwen
Die het licht nog niet hebben gezien
Die moet ik nog vanalles leren
Op mijn wachtlijst staan er een stuk of tien

Bescheidenheid
Bescheidenheid
Dat kan je van mij leren
In alles een expert
Doceer ik met zachte stem
Bescheidenheid
Bescheidenheid
Bescheidenheid

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!