Nieuw Vlaams Lied

21.3.06

Leven

Wanneer ik schuifelend door het leven ga
Mijn weg aftast
En nauwelijks nog weet dat ik besta

Wanneer ik hele dagen in mijn zetel zit
Mijn dood afwacht
En probeer te kauwen met een vals gebit

Wanneer ik nauwelijks nog iets kan smurfen
Passief voor een computerscherm zit
Dan heb ik nog alle tijd om op het internet te surfen

Maar nu wil ik
Leven
Leven
Mij op nieuwe paden begeven
Mijn vrienden doen lachen
Mijn vijanden doen beven
Ik wil
Leven
Leven
Door brede rivieren waden
In een bergstroompje baden
Ongerepte bossen in
Ik wil
Leven
Leven

Wanneer ik nauwelijks een kop koffie kan drinken
Met mijn eten smos
En mijn leven langzaam weg voel zinken

Wanneer ik wakker word voor dag en dauw
Mijn krant driemaal lees
En vergeefs rondkijk op zoek naar jou

Wanneer ik nauwelijks nog alleen kan zeiken
Uitgezakt voor een televisiescherm zit
Dan heb ik nog alle tijd om tv te kijken

Maar nu wil ik
Leven
Leven
Alles met hart en ziel beleven
Door iedereen bemind worden
Alles aan mijn geliefde geven
Ik wil
Leven
Leven
Over wilde oceanen varen
Zonder oog voor de gevaren
De wijde wereld in

Ik wil
Leven
Leven
(3x)

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!