Nieuw Vlaams Lied

9.3.06

Vlaamse klanken

Hier, in een stad ver weg van Vlaanderen
Vang ik signalen op in mijn gezellig huis
Die mijn gedachten even doen dwalen
Naar alles wat ik achterliet

De Vlaamse lach, goedaardig en zo vrolijk
De Vlaamse buik, nog altijd heel omvangrijk
Het Vlaamse hart dat kan nog veel bevatten
De Vlaamse stad met zijn zotten en zijn zatten!

Via het internet luister ik hier naar de radio
Ik hoor de zachte stemmen van mijn jeugd
De Vlaamse tongval is zo prachtig
Vlaamse liedjes doen mij zo’n deugd

Vlaanderen, Vlaanderen, ik hoor je soms op de radio
Vlaanderen, Vlaanderen, jouw klanken mis ik zo

Daar, waar mijn wieg stond in Vlaanderen
Zweeft nog steeds mijn kinderziel
Waardoor ik nog altijd kan ontwaren
Wat ik daar allemaal achterliet

Het Vlaamse bier, zo schuimend en zo sterk
Cafebazen verrichten nog altijd goed werk
De Vlaamse strot kan nog steeds veel slikken
De Vlaamse stad, ik mis ze, godverdikke

Vlaanderen, Vlaanderen, ik hoor je soms op de radio
Vlaanderen, Vlaanderen, jouw klanken mis ik zo
jouw klanken mis ik zo
jouw klanken mis ik zo
ik ga nu janken
ik mis je zo

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!