Nieuw Vlaams Lied

9.3.06

De ene zou het doen, de andere niet

Ik kocht ooit eens een mooie TV
De kast rond het scherm viel heel erg mee
Maar het beeld was niet scherp, het was flou
Dus bracht ik het terug zonder ba of boe

Waarom zo’n ding dan terug gaan halen?
Je weet, je kan er enkel maar van balen
Je weet dat het ding niet marcheert
Hoezeer je het uiterlijk ervan ook begeert

Maar als een magneet trok ik terug naar jou.
De lucht werd weer helemaal blauw
Ik was de hemel dankbaar
Al ging ik nu een bridge too far.

Liefste, ik wou je terug bij mij
Ik weet, ik had ze niet meer op een rij
Op jou wou ik nogmaals gokken
Jij maakte mij nog steeds heet
Maar hoe sterker de magneet
hoe meer oud ijzer wordt aangetrokken.

De ene zou het doen, de andere niet
Het ene brengt liefde, het andere verdriet
Een ander gaat lopen met de beste prijs
En jij pakt ballen, net zoals Yves Feys.

(gesproken:)
Die andere was een vergissing, een vluchtig uitje.
Je weet wel, je kent het, het is sterker dan de wil.
Veel stelde het niet voor, een doperwt, niet meer dan een spruitje.
Verandering van spijs doet eten, en dat was toch je zin.

Het gras is altijd groener
Aan de andere kant van de heuvel
Dat wist ook Ramses Shaffy, die crooner,
Laten we terug samenkomen voor gezellig gekeuvel.

De ene zou het doen, de andere niet
Het ene brengt liefde, het andere verdriet
Een ander gaat lopen met de beste prijs
En jij pakt ballen, net zoals Yves Feys.

Als een paperclip drijft de liefde ons bijeen.
Oude liefde ruikt bedoeft maar roest niet.
Maar zelfs wanneer je kraakt en piept.
Ben je van mij, zoals geeneen.

De ene zou het doen, de andere niet
Het ene brengt liefde, het andere verdriet
Ben ik zot van jou of gewoon zot
Misschien blijf ik beter thuis zitten in mijn kot (3x)

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!