Nieuw Vlaams Lied

9.3.06

Ik wilde niet veranderen, jij wou weg

Ik liet mijn haar groeien
het was al heel lang
maar het kon je niet langer boeien
jij was onrustig, jij had bang

Dus liet ik het knippen
een crew cut, heel kort
daar kon geen militair aan tippen
je vond het heel hot

Sindsdien hou ik het kort
hoezeer jij ook zaagt
hoezeer jij ook mort
hoezeer langer haar
jou ook behaagt

Jij vond me schattig
jij vond me lief
maar je vond me toch een beetje
conservatief

Je klaagzang kwam steeds weer
alles wat ik deed vond je fout.
ik was ooit jouw Samson, zei je keer op keer
maar met dat korte haar presteer ik zogezegd niet meer

Jij zei me: neem een presteerpil
maar dat is nu iets dat ik niet wil
ik vind het zo onnatuurlijk, niet gewoon
en ik word zo al opgewonden van vrouwenschoon

Je zette me meer en meer onder druk
gaf me een haargroeimiddel
Een sluwe zet, een goocheltruc.
Maar het was teveel, een slag onder de middel.

Ik vond je lief
ik vond je zacht
maar ik verdween als een dief
in de nacht

(bridge)
Noem me gek…
maar ik wil kunnen vertrouwen
(damesstemmen zingen als een echo: houwen, houwen)
noem me crazy
maar ik wil samen kunnen bouwen
(…trouwen, trouwen)

Op een dag kwam ik die verpleegster tegen.
Ze vond dat korte haar zo aangenaam.
Zo proper, zo stoer en vooral zo hygiënisch.
En nooit meer die haarplukken 's ochtends in je kam.

Ze vond me aardig
Ze vond me haar liefde waardig
Ze vond me schattig en ook wel lief
maar bovenal vond ze mij sexy
en conservatief

Jij wilde weg, maar ik ging.
Ik veranderde niet, maar jij moest blijven.
Nog steeds heb ik dat korte haar, nog steeds dat hete lief.
En jij, jij zit daar met onze kleine van vijf, ooit onze hartedief

Het wordt al ne kleine dikke
in zijn Kelme Tshirt
sorry dat ik je liet stikken
maar ik zit echt niet in met jouw hurt

Jij vond me schattig
jij vond me lief
maar je vond me toch een beetje
conservatief
(3x)

Ben je een Vlaams artiest die deze tekst wil opnemen? Laat een berichtje achter met je contact info door hieronder op comments te klikken!